Allmännavillkor
Om:
Företaget har sitt säte i Stockholm med postadress Verkstadsvägen 14, 137 37 Västerhaninge.
För att komma i kontakt med oss skicka ett mail till info@t58.se så återkopplar vi snarast.
Allmänt:
T58 reserverar sig för eventuella tryckfel och att varor förändrats eller utgått p.g.a. omständigheter som T58 inte kunnat påverka.
Beställning:
Vid slutförd beställning skickas en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Uppgifter kring produktinformation, pris, fakturerings- och leveransadress finner du i orderbekräftelsen.
Om något är fel i orderbekräftelsen kontakta oss omgående via e-post info@t58.se
Leverans:
Leverans sker till den angivna adressen vid beställningen.
Varan skickas normalt inom ett par dagar efter beställning inkommit eller bekräftats. Leveranstid 7-14 dagar. Beställningar gjorda på helgdagar behandlas ordern första arbetsdagen efter.
Undantag gäller för specialprodukter som kräver specialtillverkning. Vid dessa fall tillverkas varan när beställningen inkommit och har bekräftats via en betalning. Leveranstid upp till 12 veckor om annat inte anges vid beställning.
Om förseningar i leveransen uppstår utan att kunden blivit meddelad ber vi er kontakta oss på e post; info@t58.se
Restnoterade varor levereras så snart de finns tillgängliga i lager.
Priser:
Alla priser i webbutiken anges i SEK med 25 % moms inkluderat.
Frakt och/eller postförskottsavgift tillkommer.
Alla varor på hemsidan är prissatta och beställs utan installation och/eller montering. Om montering och/eller installationer önskas tillkommer en kostnad som fås genom en offertförfrågan via e post info@t58.se
Vi reserverar oss för pris- och specifikationer ändringar orsakat av ändringar hos leverantören. Feltryck i prislistan samt felaktigheter i pris beroende på felinformation förbehåller oss rätten att justera dessa.
Ångerrätt:
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du tagit emot en vara som du beställt.
Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i oförändrat skick.
Vid åberopande av din ångerrätt:
Du som kund måste meddela att ut ångrat dig inom 14 dagar per e post info@t58.se
I meddelandet skall ditt namn, adress, e post, ordernummer samt vilka varor som skall returneras framgå tydligt.
Du skall senast inom de lagstiftande 14 dagarna returnera varorna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid åberopande av ångerrätt. Produkterna behöver därför skickas väl paketerade och måste vara förpackade i ursprunglig förpackning med tillhörande emballage.
Vi förbehåller oss rätten att dra av en summa av återbetalningsbeloppet motsvarande värdeminskning och/eller tillkommande returkostnader till leverantör samt eventuellt förändrat skick och/eller skada på vara samt förpackning.
Specialbeställda varor går EJ att returneras.
T58 löser inte ut paket mot postförskott.
Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av T58.
Ångerrätt gäller ej:
Varor som har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) brutits samt varor med karaktär med förseglad ljud-, ljus –och/eller bilduppdatering där förseglingen (plomberingen) brutits.
Varor som specialtillverkas efter kundens behov och/eller personlig design/prägel efter kundens önskemål.
Varor som på grund av sin beskaffenhet kan inte återlämnas samt där förpackningen brutits.
Varor som plockats isär och/eller där yttre åverkan gjorts så att originalskicket påverkats på något sätt.
Varor som har monterats av dig och/eller auktoriserad verkstad.
Bränsle- & elektriska varor.
Betalning
Betalning sker på följande sätt
Swish 123 214 45 74
Kort: alla kort som är beviljade för internetköp
Paypal. Paypals villkor kan du läsa här.
Faktura via Klara. Klarnas villkor kan du läsa här.
Retur:
Innan retur av vara sker skall köparen kontakta T58 för godkännanden och åberopa ångerrätten.
Inga allmänna återköp gäller. Använd vara eller varor som specialbeställs och som ej lagerförs av T58 återköps ej och omfattas inte heller av ångerrätten. Eventuella returfrakter och montering/-demonterings kostnader skall bekostas av köparen. För ej utlösta varor debiteras kunden hanteringskostnad med 50 % (1/2-del av priset) av delens pris samt kostnader för frakten.
Reklamation och klagomål:
Om fel skall påtalas behöver T58 underrättas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Kunden måste alltid kontakta oss per e post info@t58.se för godkännande av retur.
Klagomål och påpekanden skall skickas omedelbart när defekten eller annat upptäckts.
Om köparen är näringsidkare eller om köparen inte har köpt produkten huvudsakligen för eget bruk gäller följande:
T58 svarar endast för utbyte eller reparation av produkten.
T58 svarar inte för eventuella fraktkostnader i samband med att fel uppstått på varan.
T58 friskriver sig från allt ansvar om inte bruks-, monterings- och justeringsanvisningar följts.
T58 svarar inte under något förhållande för indirekt förlust, såsom utebliven vinst eller liknande.
T58 svarar inte för skador orsakade på annat än den av T58 försålda produkten.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Fel och/eller defekter skall alltid reklameras till oss per e post info@t58.se i mejlet måste kundens namn, adress, e-postadress, ordernummer samt en beskrivning på felet/defekten stå tydligt.
Vid godkända returer då felet/defekten inte kan åtgärdas och/eller liknade vara inte kan levereras återbetalas kunden pengarna för produkten i enlighet med konsumentskyddslagen.
T58 förbehåller sig rätten att neka en reklamation om inget fel/defekt inte hittas på varan vid retur i enlighet med gällande konsumentskyddslagen.
Produktansvar:
T58 ansvarar inte för direkta eller indirekta skador som uppstått på grund av varan.
Vi ansvarar inte för eventuella förseningar/fel orsakats av faktorer utanför T58 rådande. Omständigheter som till exempel arbetskonflikt, eldsvåda, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans av leverantör.
Vi tar inget ansvar för varor där produkter och/eller egenskaper hos produkten förändrats eller skadats av annan aktör eller kunden själv utanför T58 rådande.
Vi ansvarar inte för eventuella fel, skador och/eller retur av produkter som utgått från vårt eller leverantörens sortiment samt specialbeställda varor efter kundens behov och önskemål.
T58 ansvarar inte för skada som levererade varor orsakat på person, annan egendom eller indirekt såsom produktionsbortfall mm.
Vi ansvarar inte för vara som inte används i enlighet med bruksanvisning.
Ansvaret för T58 begränsas till reparation eller utbyte av varan efter eget godkännande.
Vid reparation eller byte av vara förlängs INTE garantin.
T58 har rätt att kontrollera produkten innan åtgärd verkställs. Defekta produkter utbytes mot motsvarande, köpeskillingen återbetalas normalt inte. Eventuella returfrakter skall bekostas av kunden.
T58 svarar för fel som föreligger på produkten redan vid leveransen eller som uppkommer på produkten under garantitiden.
T58 lämnar ett års garanti på programmering och montering som utförts av T58.
En kopia eller annat inköpsbevis krävs om eventuella åtgärder krävs.
Garanti:
Garantier gäller enligt svensk lag.
Garanti gäller inte när en produkt är installerad på ett felaktigt sätt.
Garanti är begränsad till vår ursprungs köpare.
Garanti på delar, mjukvara och andra produkter är inte möjliga att förflytta mellan olika ägare utan gäller enbart vår ursprungskund.
Svensk Bilprovning/svensk lag:
En stor andel av T58 varor är framtagna och avsedda för sport- och tävlingsbruk vilket kan innebära att fordonet efter montering av varan inte längre kan framföras lagligt på allmän väg. Detta åligger köparen att kontrollera sitt fordons laglighet samt att vidta och bekosta nödvändiga åtgärder.
T58 frånsäger sig allt ansvar att informera kunden om att fordonet inte längre eventuellt kan föras lagligt på allmän väg efter montering av våra varor.
Produktinformation:
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av varor.
T58 garanterar inte att bilderna återskapar det exakta utseendet på varan då viss skillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi gör vårt bästa att exponera varor på bästa möjliga korrekta sätt.
Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritets syfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida
Personuppgifter
Genom att handla hos T58 accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidare ger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
T58 är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan finns information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Inaktiva konton raderas efter 5 år.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantörer. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Faktura via Klarna, kort, swish och Paypal.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Postnord .
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
T58 är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
T58 förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren. Eventuella förändringar i villkoren publiceras på webbplatsen och anses accepterade vid bekräftad order/köp.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.